مقالات

واردات لوازم یدکی

واردات لوازم یدکی

نقش فرآیندهای گمرکی در مدیریت واردات لوازم یدکی چیست؟ سرعت در مدیریت واردات قطعات لوازم یدکی بسیار مهم است. تامین کنندگان چگونه می توانند فرآیندهای گمرکی را به نفع خود مدیریت کنند تا مزیت رقابتی به دست آورند؟

دراین مقاله قصدمان اینست تا اطلاعات جامعی درباره ی واردکننده لوازم یدکی خودرو به کاربران همیشگی سایت فقیهی کار ارائه دهیم. در مقابل سوالاتی مطرح می کنیم که پاسخ به هر کدام از آن ها می تواند اطلاعات بسیار جامع و مفیدی در اختیار کاربران سایت قرار دهد.

  • قطعات لوازم یدکی خودرو از کجا وارد می شود؟
  • قطعات لوازم یدکی به چند دسته تقسیم می شوند؟
  • چرا قطعات لوازم یدکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
  • تعریف دقیق قطعات لوازم یدکی چیست؟
  • چگونه قطعات لوازم یدکی را وارد می کنید؟
  • آیا قطعات لوازم یدکی خودرو وارداتی است؟
  • چرا مدیریت قطعات لوازم یدکی مهم است؟
  • حال منظور از مدیریت قطعات لوازم یدکی چیست؟
  • قطعات لوازم یدکی را چگونه نگهداری می کنید؟

چگونه کسب و کار قطعات لوازم یدکی را توسعه دهیم؟

ماشین های از کار افتاده (فرسوده و خراب ) بدترین کابوس برای هر سازنده ای هستند. آسیبی که این معضل به همراه دارد اغلب غیرقابل جبران است و نیاز به اقدام سریع برای تعویض قطعه معیوب دارد.این امر بر تامین‌کنندگان قطعات لوازم یدکی فشار می‌آورد تا به سرعت پاسخ دهد و در اسرع وقت تحویل دهد. بسیار مهم است که فرآیندهای زنجیره تامین به آرامی – به ویژه در سراسر مرزهای بین‌المللی – اجرا شود تا تامین‌کنندگان بتوانند قطعه مناسب را در زمان مناسب به مکان مناسب ارسال کند.

همچنین اگر مشتری نتواند قطعه معیوب را به طور قطعی شناسایی کند، ممکن است لازم باشد یک تکنسین خدماتی را برای ارزیابی وضعیت و ارائه اطلاعات گمشده به سایت اعزام کند و البته که این امری است زمان بر و کار تعمیر خودرو را به تاخیر می اندازد. در دنیای تولیدی که توسط تقاضا کنترل می شود، قطعات یدکی دارایی هایی ضروری برای حفظ بهره وری بالا هستند. وجود قطعات لوازم یدکی در دسترس شما به شما این امکان را می دهد که اهداف تولید خود را برآورده یا از آن فراتر رفته و از ارسال و تحویل به موقع محصولات خود اطمینان حاصل کنید. قسمت اضافی یک وسیله نقلیه یا ماشین  برای استفاده در مواقع اضطراری یا تعویض نگهداری می شود. به همین دلیل است که هر گونه اقدامات بهینه سازی به این بستگی دارد که قطعات یدکی به وضوح برای همه طرف ها قابل شناسایی باشد. اگر تامین کنندگان قطعات لوازم یدکی تا حد امکان از انواع تجهیزات، مکان ها و فرآیندهای نگهداری مشتریان خود مطلع باشند به آنها امکان می دهد حتی از راه دور تشخیص دهند که کدام قسمت معیوب است.

پنچ مرحله اساسی قبل از واردات کالا

پنج مرحله اساسی که باید قبل از تبدیل شدن به یک وارد کننده بدانید به شرح زیر است:

  1. کشور را تعیین کنید. کشورهای مختلف مقررات صادرات/واردات متفاوتی دارند
  2. جستجوی تامین کنندگان
  3. وظیفه و مالیات را جستجو کنی
  4. یک باربری قابل اعتماد و کارگزار گمرکی پیدا کنید
  5. کالا را به موقع ارسال کنید

تنها راه برای اینکه واقعاً یک تامین کننده خوب باشید این است که تجارت و گردش کار مشتریان خود را درک کنید. کارشناسان توصیه می کنند که از همان ابتدا سطوح خدمات را به وضوح تعریف کنید. به این ترتیب مشتریان و تامین کنندگان هر دو دقیقا می دانند که از آنها چه انتظاری می رود. و تامین کنندگان قطعات لوازم یدکی باید مدیریت موجودی و انبار خود را بهینه کنند، البته، این امر برای جلوگیری از اتمام موجودی و اطمینان از تحویل سریع است.

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده بیش از ۱۳۱ میلیارد دلار قطعات خودرو وارد کرد. این کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل همه گیری جهانی است. اوج سال واردات قطعات خودرو به آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ۱۵۷.۸ میلیارد دلار بود.هدف از مدیریت قطعات لوازم یدکی تضمین کمترین هزینه کلی قطعات لوازم یدکی است: یعنی در دسترس بودن است. سطح بالای در دسترس بودن مستلزم آن است که قطعات لوازم یدکی در دسترس باشد یا زمان تحویل تا حد امکان کوتاه باشد.فرآیند مدیریت قطعات لوازم یدکی، سیستمی بین یک شرکت و تامین کننده قطعات یدکی است تا راه مستقیمی برای موجودی و ارسال قطعات یدکی قبل از نیاز شما فراهم کند.سازندگان تجهیزاتی که نمی‌ خواهند موجودی قطعات اضطراری خود را نگه دارند، می‌توانند به ارائه‌دهندگان خدمات یا مشارکت در میان توزیع‌کنندگان قطعات لوازم یدکی مراجعه کنند. این نوع مشارکت اغلب در زنجیره های تامین طولانی یا در آن سوی مرزهای بین المللی حیاتی است.

شبکه های مشارکتی درمورد قطعات لوازم یدکی چه وظایفی بر عهده دارند؟

در نظر گرفتن فرآیندهای تدارکات بالادستی نیز مهم است. تامین کنندگان قطعات لوازم یدکی باید دقیقا بدانند کدام قطعات را می توان با چه سرعتی و با چه مدت زمان تحویل تهیه کرد.

۵ نکته برای مدیریت و بهینه سازی موجودی قطعات لوازم یدکی

  1.  روشی برای برچسب گذاری اجزای حیاتی انتخاب کنید
  2.  تعادل حجم موجودی با نمودارهای دندان اره ای را رعایت کنید.
  3.   صورتحساب مواد خود را به روز نگه دارید
  4.   مقدار سفارش اقتصادی بهینه را محاسبه کنید
  5.   یک فرآیند سفارش کار استاندارد ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان خارج از اتحادیه اروپا هستند یا زمانی که قطعات مورد نیاز باید خارج از اتحادیه اروپا تهیه شوند، مدیریت گمرک نقش مهمی ایفا می کند.

و می توان آن را به خوبی به نفع یک تجارت مدیریت کرد:

با اطلاعات مناسب در زمان مناسب و رویه‌های گمرکی مناسب، می‌توان به فرآیندها سرعت بخشید و حتی در عوارض گمرکی نیز صرفه‌جویی کرد. مدیریت تجارت جهانی به عنوان عنصری از مدیریت زنجیره تامین ، ابزاری حیاتی برای دستیابی به سود زمانی و استفاده استراتژیک از رویه های گمرکی برای به حداقل رساندن عوارض گمرکی و وارداتی است.

برای اینکه بتوانید کسب و کار قطعات لوازم یدکی خود را توسعه دهید بهتر است از رقبا متمایز شوید با ارائه قطعات یدکی با کیفیت و با ضمانت های طولانی، کسب و کار خود را متمایز کنید.

  • به دنبال چشم انداز باشید و چشم انداز کسب و کار خود را شناسایی کنید
  • به سختی های آن فکر نکنید
  • انعطاف پذیر و راحت باشید
  • به مشتریان بزرگ رسیدگی کنید
  • کسب و کار خود را تبلیغ کنید

انجام صحیح صادرات و واردات کالا

نکته ی دیگری که باید مد نظر قرار دهیم این نکته است که آیا صادرات به درستی انجام شده است یا خیر ؟

آنچه باید در نظر گرفته شود برای باقی ماندن در مسیر صحیح قانون، تامین کنندگان قطعات لوازم یدکی همیشه باید ابتدا بررسی کنند که آیا صادرات خارج از اتحادیه اروپا مشمول هرگونه محدودیت تحت تحریم اتحادیه اروپا است یا نیاز به مجوز تحت مقررات کنترل صادرات عمومی دارد. این به معنای بررسی دریافت‌کنندگان در برابر فهرست‌های احزاب محدود، بررسی مقررات تحریم، بررسی خود کالاها و بررسی استفاده نهایی آنهاست.

سخن آخر اینکه شما می توانید جهت ایجاد یک کسب و کار مطمئن به توصیه ها و رعایت نکات دقیقی که درباره قطعات لوازم یدکی ضروری ، انبار کردن آن ها ، مدیریت آن ها در حوزه های مختلف قانون بیان کردیم بپردازید و به نحو احسنت به ادامه فعالیت در حوزه ی کاری مورد نظر خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *